Cukinia na balkonie

21 Kwi

IMG_6593

Dziś posiałam cukinię. Kupiłam w Tesco nasiona odmiany ‚Tondo di Piacenza’. Cukinię do gruntu wysiewać można dopiero od połowy maja, kiedy zniknie już ryzyko przymrozków. Od kwietnia można za to wysiewać cukinię do doniczek w domu i w połowie maja wysadzić do ogrodu lub dużych donic podrośnięte już siewki. Siejemy nasiona na głębokość ok. 2 cm, po jednym do doniczki (można siać po dwa, wtedy trzeba będzie usunąć słabszą siewkę, ale zapewne nie wszystkie nasiona wykiełkują).  Wybrałam recyklingowe doniczki z rolek po papierze toaletowym – cukinia ma kruchy korzeń i nie znosi pikowania, a z taką „doniczką” można wsadzić cukinię od razu do ziemi. Rolki dość szybko przesychają, a za mocno podlewane mogą pleśnieć, trzeba więc pilnować podlewania. W zeszłym roku uprawiałam cukinię w sporej doniczce, w tym roku chyba zdecyduję się na kastrę do mieszania zaprawy, bo cukinia potrzebuje dużo wody i składników odżywczych i posadzona w za małej doniczce może zmarnieć. Posiałam wszystkie nasiona, jakie były w paczce, na balkonie zmieszczą mi się ze dwa krzaczki, a resztę rozdam znajomym albo zawiozę do społecznego ogrodu, który powstaje przy Młynie Zabierzów pod Krakowem.

IMG_6594

IMG_6300

A tak wyglądała moja cukinia na balkonie w zeszłym roku:

IMG_2893

IMG_2891

Jedna odpowiedź to “Cukinia na balkonie”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Cukinie w ogrodzie | Mint&Lavender - Wrzesień 13, 2013

    […] Zasiane w kwietniu cukinie odmian ‘Goldena’ i ‘Tondo di Piacenza’ trafiły do ogrodu. Tam owocują jak szalone. Zostawiłam nasiona z dojrzałych cukinii – zobaczymy, czy nie były zebrane za wcześnie, ale mam nadzieję, że coś z nich wykiełkuje na wiosnę. Jeśli nie, chyba kupię takie same nasiona – bardzo spodobały mi się te odmiany. Jeśli się uda, w przyszłym roku będziemy mieć w Warszawie (oby więcej niż jedno!) wspaniałe miejsce na społeczny ogród warzywny. […]

Skomentuj

